Prečítané 5458x | 0

Pozvoľný úsvit šaríe v Turecku


Pozvoľný úsvit šaríe v TureckuIlustračný obrázok: Shutterstock.com

Na námestiach zatiaľ neprebieha žiadne bičovanie, palicovanie, kameňovanie, ani odtínanie končatín. Ani na verejnom osvetlení ešte nevisia obesenci. Burak Bekdil, komentátor Gatestone Institute a odporca Erdoganovho režimu upozorňuje na postupne kolabujúci stav tureckej spravodlivosti, ktorá je čoraz viac inšpirovaná ideológiou šaríe. Začína sa podobať justičnému systému osmanského kalifátu, v ktorom bol nemoslim legálne podriadený moslimovi a v zásade bola nemoslimská menejcennosť neustále pripomínaná obmedzeniami a výstrahami.

Podľa Bekdila Turecko nominálne nie je štátom šaríe, ale stáva sa jej základom. V januári prezident Erdogan vydal vyhlášku, ktorá stanovuje, že funkcionári zo sektoru spravodlivosti, bezpečnosti a polície by mohli prísť o prácu, ak sa oženia alebo zotrvajú v manželstve s „nečistou“ osobou. Prestúpenie vyhlášky spôsobuje stratu zamestnania na 2 roky a nariadenie takisto zahŕňa prísnejšie pravidlá proti „návšteve miest, ktoré ničia reputáciu“, ako aj nadmerným výdavkom, pitiu alkoholu a hazardným hrám – všetko prečinom voči koránu.

Ako reagujú zástancovia tzv. európskych hodnôt na rozšírenie definícií tureckých trestných činov? Impotentným onuciam a bábkam v rukách kozmopolitných kruhov (ktoré EÚ stvorili) nie je dovolené reagovať a komentovať nástup osmanského kalifátu. Naopak, majú mlčať, prípadne občas zatlieskať „ceste Ankary do európskeho spoločenstva“, ktorá má za účel len urýchliť režírovanú islamizáciu Európy. Minulý rok sa turecký muž postavil pred súd za vážne ublíženie svojej manželke, ktorú dobodal skrutkovačom. Obžaloba tvrdila, že jednal so zámerom usmrtiť ju a súd muža odsúdil na doživotný trest. V októbri 2016 súdny dvor trest šokujúco znížil na 11 rokov väzby, pretože zistil, že obeť mala vo zvyku „stýkať sa so svojimi rozvedenými priateľkami a piť alkohol.“ Ako komentuje Bekdil, turecký súdny dvor tak dal najavo, že táto žena si takmer zaslúžila zomrieť.

V apríli istý Turek adresoval turecko-arménskej opozičnej poslankyni Seline Dogan slová: „Všetci ste ku..y. Ste služobníci Byzancie“, čím odkazoval na sídlo pravoslávnej formy kresťanstva. Dogan podala na muža trestné oznámenie za nenávistný prejav a urážku na cti. Turecký súd pripustil, že obsah zdieľaný v sociálnych médiách bol urážlivý, ale žalovaného oslobodil.

Novinár Nurettin Yildiz z redakcie islamistického plátku Milli Gazete nedávno deklaroval, že v islame je dovolené pre 6-ročné deti vstúpiť do zväzku manželského. Reakcia Bekdila znie: „Za normálnych okolností sa očakáva psychiatrické vyšetrenie takého človeka alebo trestné stíhanie za pedofíliu. Turecká spravodlivosť však niekedy môže byť veľkodušná a tolerantná, pokiaľ ide o slobodu prejavu islamistov.“ Prokurátor, oháňajúci sa práve slobodou prejavu, odvolal žalobu voči Yildizovi. Medzitým spravodajský server OdaTV, znechutený Yildizovým vyhlásením, o ňom informoval v správe s nadpisom „Náboženskí fanatici sú perverzní“. Tentoraz prokurátor tak veľkorysý nebol a momentálne požaduje 28 mesiacov väzby pre redaktora, ktorý tento titulok pripravil. Obhajoba manželstva 6-ročných je v poriadku, ale nazvanie takýchto praktík zvrátenosťou je trestný čin, hodný uväznenia.

Bez zveličenia sa tak dá tvrdiť, že Turecko sa skutočne inšpiruje európskym príkladom. Mocnosť stojaca nad EÚ (a zároveň nad celým Západom) úspešne islam do Európy importuje, chráni ho a presadzuje šaríu ako nový štandard, na ktorého ohavnosti si treba zvyknúť. Domáce obyvateľstvo je naopak potierané za slová pravdy o pozadí tejto modloslužby a jej reálnom ovocí (Kolín, Manchester, Paríž, Nice, Londýn, Brusel, no-go zóny, atď.).

Kto bude v Turecku „nečistý“? Návšteva ktorých miest „pokazí povesť“ tureckých funkcionárov? Koľko percent platu bude znamenať „nadmerné výdavky“? Vágnosť a jazyk týchto novodobých nariadení sa nápadne podobá na opisy „extrémistov“ v našich končinách. Inštitucionalizované prenasledovanie „extrémizmu“ v Európe je reálne namierené proti brániacemu sa, nespokojnému občanovi štátu a nie proti kriminálnikom v sakách, ktorí jeho národné a religiózne základy rúcajú a hordám, ktoré znásilňujú a pustošia.

Pramene:
[1] Soft Sharia in Turkey; autor: Burak Bekdil; Gatestone Institute, 18.6.2017
[2] Law and Empire: Ideas, Practices, Actors (Rulers & Elites); autor: Jeroen Duindam; Publisher: Brill, 15.8.2013
[3] Turkey says it can now fire police officers and coastguards who marry 'adulterers'; autor: Bethan McKernan; The Independent, 26.1.2017
[4] Woher stammt der Islam?; autor: P. Curzio Nitoglia; Verlag Anton A. Schmid, Durach 1998
[5] Turkey moves closer to visa-free travel deal with EU; Euractiv.com & Agencies, 21.4.2016

 

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na zemavek@zemavek.sk.

UPOZORNENIE
Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

11.07.2017 15:57 | Zo zahraničia 0


Richard Strážan
(*1969, Bratislava) Geopolitický a spoločenský analytik dlhodobo pôsobiaci, bádajúci a študujúci vo viacerých mestách Európy a Ázie; konfrontuje korene, poznatky a vplyvy historických, filozofických a kultúrnych vied, smerov a náboženstiev na spoločnosť a jej pohyb v priebehu storočí...


Súvisiace články

V diskusii ešte nie sú žiadne príspevky, pridajte prvý!

Pre pridávanie komentárov sa prihláste alebo zaregistrujte.