Prečítané 47854x | 56

Debakel provokatérov


Debakel provokatérov

Stretnutia s čitateľmi vo zvolenskej knižnici sa už tradične zúčastnilo množstvo ľudí, ktorým nie je ľahostajný osud a smerovanie Slovenska. Takmer trojhodinová diskusia a prezentácia geopolitického a kultúrneho mesačníka Zem & Vek pred preplnenou sálou knižnice sa v mnohých častiach stretla s búrlivým potleskom.

Vo Zvolene sa konečne podarilo diskutovať aj s našou názorovou opozíciou (partia priateľov z Denníka N, Zväzu židovských náboženských obcí, a Nadácie Milana Šimečku prišla v námorníckych tričkách s nápisom MYSLÍM, TEDA NEKONŠPIRUJEM). Nie najvhodnejšie si vybrali čas na diskusiu, pretože tá už tradične býva na konci našej prezentácie. Napriek tomu diskutujúci dostali priestor na otázku, ktorá znela: „Čo zlé je na liberálnej demokracii?“ Reakciu našich redaktorov na otázku si však skupinka šiestich ľudí ani nevypočula a odišla uprostred besedy.

 

Jeden z nich, bloger Denníka N, pán Farárik, sa nás pred mnohopočetným publikom spýtal absurdnú otázku: „Koho vlastne zastupujete?“ a dodal, že on s jeho piatimi priateľmi zastupujú slušnú väčšinu, ktorá prišla slušne diskutovať. Táto situácia mi v tomto kontexte pripomenula čaro absurdity z Hellerovej Hlavy XXII.

Treba však dodať, že slušná diskusia sa nevedie tak, že nám hneď v úvode skáču ľudia z nadácie do reči a názorových oponentov ako kolegu Huďa nazývajú agresívnym psychopatom, ako to spravil pán Farárik. Slušná diskusia sa nevedie tak, že už pred našou besedou takíto ľudia bombardujú mailami vedenie knižnice. Slušná diskusia sa nevedie tak, že tvrdím, že som neprišiel provokovať ľudí a pritom mám na tričku nápis – Myslím, teda nekonšpirujem - podobne ako by sme ju neviedli my s nápisom „Som čestný, neplatí ma žiadna Sorosova nadácia“ na stretnutí priaznivcov Denníka N. A už vôbec sa slušná diskusia nevedie tak, že pred očami prítomných budem klamať, ako pán Návojský, ktorý tvrdil, že za besedu vyberáme vstupné. Keď sme mu túto lož vytkli pred očami prítomných, pán z Nadácie Milana Šimečku, ku ktorej sa sprvu nechcel priznať (zakladali ju známe esá ako  Bútora, Kusý, Zajac, Gál  - nadácia operuje s rozpočtom 270 000 € na rok pre 11 zamestnancov) vzápätí opustil sálu knižnice.

 

Argumentačné fiasko a verbálny debakel, aký sa hneď tak nevidí končil tým, že za odchádzajúcimi hodil jeden z mnohých rozhorčených účastníkov besedy zopár drobných a dodal: „Vraciam vám vaše vstupné.“ Ak by dáma a páni ostali aspoň na odpoveď na ich otázku, isto by počuli, že sme vyjadrili rešpekt voči tomu, že našli odvahu prísť diskutovať. Na rozdiel od tábora Denníka N a myslenia ľudí ako zástupca šéfredaktora Čikovský - my ľudí s iným názorom necenzurujeme ani v diskusii, ani v komunikácii na internete.

Po skončení besedy sme sa ešte dlho rozprávali s ľuďmi a dostávali slová podpory, ktoré asi najkrajšie ilustruje dojemný mail Slavomíra Dlubača, zdravotne postihnutého človeka na vozíčku:

 „Som šťastný, že som sa mohol stretnúť s vami aj vašimi spolupracovníkmi a zároveň s ostatnými podobne zmýšľajúcimi ľuďmi. Veľmi ma teší, že nás je už viac. Ako ste videli, nemám veľa dôvodov  na radosť - aj manželka je na vozíku, 6 dní do týždňa pracujem (aj keď práca je pre mňa radosť) aby sme prežili život. Niekto-niečo mi vzal všetko nádherné, ale dnes som predsa po dlhom čase naozaj šťastný a pocítil som nádej. Nádej, že nie som sám a že predsa len sa tento úžasný národ môže mať lepšie a bude sa mať. Nepotrebujem vám pochlebovať, ale vaše myšlienky sú mi blízke. Už 13 rokov sa živím sám a za ten čas som sa naučil poznať ľudí. Máte moje uznanie hlavne kvôli zapáleniu pre vec. Vidím, že veríte tomu, čo robíte a to je dnes už naozaj vzácne. Svet aj v minulosti a dnes ešte viac potrebuje ľudí, aby sa mohol posunúť dopredu. Keď som čítal rozhovor s pánom Troškom, mal som pocit, že mi hovorí priamo zo srdca. Celý život som sa snažil správať k ľuďom tak, ako chcem aby sa oni správali ku mne. Nie vždy sa mi to oplatilo, ale našli sa iní, ktorí mi to vrátili tak, že sa to nedá ani opísať. Na tom mojom malom piesočku sa snažím okoliu ukazovať pravdu a učím to aj svoje deti. Sú úžasne vnímavé, no bohužiaľ už teraz im v škole skresľujú veľa vecí. Od našej hrdej histórie až po úbohú revolúciu. Prajem vám zo srdca, aby sa vám darilo v tom, čo robíte. Aj keď nikto nie sme neomylní, niekto sa ozvať musí. Robíte dobrú vec. Verte, že človeku ako ja je ťažké dať novú nádej, no podarilo sa.“

19.02.2015 18:17 | Komentáre 56


Zem a Vek
Zopár slov o autorovi...


Najnovšie príspevky

ttf | 19.02.2015 21:01 6

Malá konšpiračná úvaha:

Myslím, teda nekonšpirujem = Konšpirujem, teda nemyslím.

Ak by niekto aj o konšpiroval, pri konšpirovaní sa nemyslí? Snáď pri tejto činnosti človek uvažuje ešte viac, než obvykle, a porovnáva argumenty pre a proti. A ja som si myslel, že proamerický, takzvane slobodný človek si môže z chuti aj zakonšpirovať, že je slobodný. No ale asi to treba zakázať, konšpirátorom konšpirovať. Ale ako chcú ľuďom zakázať rozmýšľať podľa svojej vôle? Hlavno prúdová propaganda už prestala účinkovať, argumenty došli, prichádza osočovanie a iné praktiky.

vrch | 21.02.2015 16:31 0

Nerozumiem na čo tam prišli. Pripomínajúmi holubieho šachystu:

„Argumentovať s neznalými ľuďmi je ako hrať šachy s holubmi: Nezáleží na tom akí ste dobrí v šachu, holubi poprekacujú figúrky, oserú šachovnicu a nakoniec vyletia späť k svojmu kŕdľu hlásať víťazstvo.“ upravené a parafrázované od Scott D. Weitzenhoffer

http://www.pouzimerozum.sk/2012/02/08/holubi-sachisti/

ttf | 19.02.2015 21:01 0

Malá konšpiračná úvaha:

Myslím, teda nekonšpirujem = Konšpirujem, teda nemyslím.

Ak by niekto aj o konšpiroval, pri konšpirovaní sa nemyslí? Snáď pri tejto činnosti človek uvažuje ešte viac, než obvykle, a porovnáva argumenty pre a proti. A ja som si myslel, že proamerický, takzvane slobodný človek si môže z chuti aj zakonšpirovať, že je slobodný. No ale asi to treba zakázať, konšpirátorom konšpirovať. Ale ako chcú ľuďom zakázať rozmýšľať podľa svojej vôle? Hlavno prúdová propaganda už prestala účinkovať, argumenty došli, prichádza osočovanie a iné praktiky.

juraj | 19.02.2015 21:10 2

Škoda, že aj taká, na pohľad sympatická dáma má odhodlanie pkúšať sa rozhodovať o tom, čo si majú ľudia myslieť... :)

Je to skutočne tragikomické, ale priaznivci Denníka Neandertálca skutočne nedokážu svoje presvedčenie šíriť inak, iba sarkazmom (pardón za pomenovanie plátku), ohováraním, fabuláciou a tí menej nadaní očividným klamstvom. Dokonca som začal čítať články v Denníku, aby som sa pokúsil nájsť logické, vecné a komplexné argumenty, žiaľ v ich vlastných komentároch ich niet a v prebratých sú len časti.

Všade po nich zostáva iba horká pachuť agresie. Je to ešte horšie, ako to bolo v SME.

A to je škoda.
Bolo by oveľa lepšie, keby sa tieto "tábory" spojili a riešili prioritne naše domáce problémy, namiesto týchto žabomyších bitiek. Snáď dozrieme časom aj do tohto štádia :)

vrch | 20.02.2015 06:59 3

"Je to ešte horšie, ako to bolo v SME." - Toto je koncetrované jadro liberálnych ultras. Po tom ako uberkohúti zo SME odišli, tieto "noviny" sa dajú opäť občas otvoriť.

Zase nehnevajme sa na nich, žijú z grantov. Sú ako taký pes na prechádzke, ktorý sa stále trhá z vodítka, ktorý nechápe prečo nemá voľnosť, nechápe, že to nie on je na prechádzke s pánom, ale jeho pán s ním. Psov pán určuje, ako rýchlo sa pôjde, kde sa bude stáť, kde nie, ktorý výčnelok môže očúrať, ktorý osrať, a ktorý nie. Zemavek vytŕča, tak dostali (bezštruktúrne) inštrukcie, čo majú robiť.

marek | 20.02.2015 08:50 1

Juraj ja som sa naucil jednu vec a to ze ked banda zradcov narodov zacne byt s tebou kamos tak to znamena katastrofu...

juraj | 19.02.2015 21:10 0

Škoda, že aj taká, na pohľad sympatická dáma má odhodlanie pkúšať sa rozhodovať o tom, čo si majú ľudia myslieť... :)

Je to skutočne tragikomické, ale priaznivci Denníka Neandertálca skutočne nedokážu svoje presvedčenie šíriť inak, iba sarkazmom (pardón za pomenovanie plátku), ohováraním, fabuláciou a tí menej nadaní očividným klamstvom. Dokonca som začal čítať články v Denníku, aby som sa pokúsil nájsť logické, vecné a komplexné argumenty, žiaľ v ich vlastných komentároch ich niet a v prebratých sú len časti.

Všade po nich zostáva iba horká pachuť agresie. Je to ešte horšie, ako to bolo v SME.

A to je škoda.
Bolo by oveľa lepšie, keby sa tieto "tábory" spojili a riešili prioritne naše domáce problémy, namiesto týchto žabomyších bitiek. Snáď dozrieme časom aj do tohto štádia :)

pegasusss | 19.02.2015 22:36 3

deň nato som si išiel požičať knihy ......a videl som leták, že tam boli ........... JUUUUUUJ .... 100 hromov do mňa vošlo, že som nešiel skôr a potom by som videl leták a prisiel by som :/

Sid Vicious | 19.02.2015 23:22 -8

HAHA Ďalší diel spanilých jázd, kde Huďo chrlí mená ako raketový systém Tornado a ľudia pritakávajú, lebo vôbec netušia, čo hovorí, ale znie to múdro. Oplatilo by sa poprosiť niekoho z Demagog.sk, nech preverí jednu Huďovu debatu. Tipujem: 10 percent fakty, 80 lož, 10 neoveriteľné. A inak, na mieste p. Farárika by som sa spýtal, prečo všetci už konečne nejdete do toho Ruska, keď je tu tak zle a tam tak dobre.

Marcelino | 20.02.2015 00:39 3

A ty prečo nejdeš do afrických krajín a krajín blízkeho východu kde USA úspešne uplatnili zásady liberálnej demokracie a voľného trhu. Prečo si nejdeš odpracovať pár mesiacov do Kambodže alebo Bangladéža, krajín s najlepšou slobodou podnikania ?
Načo tu chodíš trollovať, keď nemáš relevatné argumenty ? Prečo by mal niekto chodiť do Ruska. Hovorí tu niekto o tom ako je tam dobre ? Oni sa vačšinou Rusku venujú ako strane konfliktu. Lenže to si ty zjavne nepochopil, ale sem chodíš iba púštať trolly. Nepochybujem, že v denníku SME máš ako diskutér najvyššiu karmu a predplatené piáno.

marek | 20.02.2015 08:46 1

ocuj pusi rijot a ty najdes odvahu dobehnut tam a zacat s Hudom diskutovat? ty tipujes takze nevies a to je hooodne ubohe. preco nepreveris tu debatu ty?
co by sme robili v rusku? ja som sa narodil v presporku a tu chcem aj zomriet. preco by som nemohol robit nieco aby nam bolo lepsie tu? lebo ty a banda pofidernych mudrlantov si mysli ze najlepsie je byt nesvojpravny a pod diktatom nejakej cudzej moci? sak vy ste jak bolsevik je mi z vas blivno

Sid Vicious | 20.02.2015 11:11 -6

citujem "lebo ty a banda pofidernych mudrlantov si mysli ze najlepsie je byt nesvojpravny a pod diktatom nejakej cudzej moci." Ste sa celkom presne pomenovali! Inak, keby na to došlo, z Huďom do diskusie by som išiel aj zajtra, veď on opakuje dokola 4 veci, uvádza pofidérne, prípadne žiadne zdroje, prekrúca fakty a akurát má veľkohubé vyhlásenia, ale veď tak sa to asi páči tomu, kto ho za tie dementnosti platí. Mám to ale do toho vášho SV trocha ďaleko, tak jedine cez telefón.

marek | 20.02.2015 12:29 2

seba som pomenoval???? hahahahahahhaaahhaha neuveritelne ty si kral!

OK drahy citatelia Zem a Vek chlapcec ci mozno dievca s nickom sid pride na najblizsiu debatu ZaV a konecne nalozi tomu Hudovi. Konecne som sa dockal toho comu som nikdy neveril! huraaaa zazraky sa stale deju. Skoda ze nam teda sid neurobi ten rozbor a bude cakat na stranku demegog. nuz nevadi hlavne je ze pride!!!!!!!!! otazka znie stane sa zazrak? fakt pride? vydrzi diskutovat viac ako minutku? pochybujem! ale necham sa prekvapit. SID nesklam prosim moju vieru :D

Sid Vicious | 20.02.2015 13:09 -3

Kto má čas stráviť 3 dni nad hentým? Ja bohužial ne, ale ak si nájdem čo i len deň, tak skúsim.Nemôžem prísť na priblblú debatu ZaV lebo sedím v škole v Glasgowe a rozhodne sa mi nechce kupovať letenku kvôli diskusii s Huďom a spol. Ale rád si s nimi zavolám, uvidíme ako to dopadne! A inak, tento hysterický štýl komunikácie, ktorý máte naučený od Rasputina aka Rostasa je fakt tragický. Horší už je len ten krčmový primitivizmus onoho moderátora a majiteľa SV.

marek | 20.02.2015 13:23 1

no jaaa nejak extra rostasa necitam a slobodny vysielac si vypocujem tak raz za mesiac z archivu. S Glasgowu je to kusok a snad by si nas nechcel pripravit o to jak znicis Huda. Ked chces tak mozem zorganizovat mini zbierku kedze studenti to maju tazke. chces aj ubytovanie? vybavime! hystericky? ale kdeze ja sa natom docela dobre zabavam. kde tam vidis hysteriu??????

Sid Vicious | 20.02.2015 13:42 -2

no keď dávaš všade desať výkričníkov apod. ale vôbec nemusíš, v poho zavolajte, mne sa fakt do BB chodiť nechce. áno, hrozne sa bojím

marek | 20.02.2015 14:26 1

vykricnik zdoraznuje to že: verííííme veríííííííme a samozrejme zdoraznuje moju nekonecnu radost ktoru som nachvilu pocitil :D

nuz nevadi tak snad sa skontaktujete aspon so SV a nejak sa dozviem ze budes diskutovat kedze ako som pisal SV nepocuvam. Mozno ma neskor upozornis na to ze si uz v archive SV a ja si ta vypocujem. Skoda toho tebe sa nechce litat chodit kluci z diskusie fejs tu fejs diskutovat nebudu lebo by legitimizovali ZaV a SV a diskuter sokrates zas nebude diskutovat lebo on sa nedokaze pripravit lebo dennik N, SME a pod nepisali tak tie veci nemoze vediet a nemoze odpovedat. Je to sváma tazke to ti poviiiiiiiiim :D :D

Katziano | 20.02.2015 19:13 1

Prečo by ti mal kto volať ?! Posielaš tu ľudí do Ruska keď sa nám tu nepáči tak čo sem chodíš,keď sa tu tebe nepáči?! Či sa potrebuješ poradiť na demagog.sk aby si zo seba dostal aspoň nejakú súvislú argumentáciu?

Katziano | 20.02.2015 18:38 1

Bla bla bla bla keby keby keby. Ty si taký "kukuričný partizán" mainstreamu. Teraz čakkáš že sa tu všetci zosypeme z tvojich planých vyhrážok. Raz keď dospeješ a naberieš skutočnú odvahu tak Ťa rád privítame v diskusií. Ale zatiaľ si len kecálek čo sa rozkrikuje z druhého konca Európy.

Sid Vicious | 20.02.2015 19:36 -1

Nevšimol som si, že by som sa niekomu "plane vyhrážal," priam naopak, úplne normálne hovorím, že rád si s Huďom pokecám, a najpohodlnejšie pre všetkých by to bolo cez telefón, takže tak. Neviem, čo ešte k tomu mám povedať, neustále tu vykrikujete, že nikto s vami nechce diskutovať, tak ja hovorím, že v pohode, aspoň uvidíte, koľko toho Huďo nakecá.

Katziano | 20.02.2015 20:41 0

To beriem, hádam budeš lepšie pripravený ako Sisifos.
Čo sa týka spomínanej diskusie ma trocha mrzí,že zástupcovia ZaV spadli na úroveň zástupcov projektu-N. Sústreďujem sa na alternatívu,lebo vďaka alternatíve som sa zbavil alergie, kožných problémov a cigariet a to predtým ako som zistil že nejaký Rostas a Huďo existuje. Si na webe kde veľa ľudí ako ja zistilo ,že veci nemusia byť také aké sme si mysleli že sú. To sa ale nedá vysvetliť rozumovou argumentáciou ale len osobným prežitkom.

Sid Vicious | 20.02.2015 21:51 0

Ja vôbec nepopieram, že. napr. alternatívna medicína môže niekomu pomôcť, a sú ľudia, ktorí sa v tom vyznajú, takže prečo nie. Mne len vadí to, že Huďo, teraz bez ohľadu na to aká je jeho motivácia, klame a tendenčne zavádza v každej druhej vete, a keď tvrdíte, že nie, tak navrhujem nech sa dohodneme, ja zavolám do SV a môžem sa s ním baviť.
Mimochodom, keď sa Rostas tak ohradil, že on za tieto "spanilé jazdy" nevyberá vstupné, tak čo je potom tých 5/6 eur za Svet za oponou na Ticketportale? Či to je "big event", tak sa platí?

Katziano | 21.02.2015 12:25 0

Huďo preberá z tlačových agentúr informácie tak ako ich preberajú aj všetci ostatný. Len média ako je Zema Vek a Hlavné Správy uverejňujú to čo ostatný z nejakého dôvodu nechcú alebo nemôžu uverejniť, preto sú alternatíva voči mainstreamovým médiám. Preto Huďo aj odišiel z STV-čky, lebo videl informácie ktoré tam preberajú a ktoré sa reálne aj odvysielali. Každopádne nikto Ti nebráni povedať vlastný názor na SV a zapojiť sa do diskusie.
Svet za oponou sa realizuje na Malej scéne a to je divadlo pokiaľ viem tiež musí platiť dane a musí z niečoho žiť ato musí aj Zem a Vek. Ja neviem kde berieš tu utkvelú predstavu,že alternatívne mysliaci ľudia na nič nepotrebujú peniaze ? Odchovaný na bohato dotovaných mediach čakáte všetci budú alternatívci budu fungovať zo vzduchu. A keď mu to nezaplatia mimovládky alebo inzerenti tak to automaticky musia vykompenzovať ľudia, ktorý si myslia informácie ktoré im dáva sú pre nich prospešne. Tiež odoberám ZaV. Ale keď vidíš svoju budúcnosť v informáciach ja neviem...v Projekte N tak ja nemám absolútne dôvod Ti to vyhovárať alebo ťa za to haniť. Načo?!

Sid Vicious | 21.02.2015 16:14 0

Okej, ono totiž existuje len Projekt N a Zem a Vek. Svätá prostota... Tak ti poviem: Ja bežne cez deň prejdem zo slovenských Sme,HN,Nko,cas, parkrat za tyzden aj pravdu,tyzden, etrend. Z ceskych idnes,ihned,lidovky, zvykol som aj motejlka ale uz ho nemam. z britskych denne Guardian, telegraph,new scotsman z americkych timesy a Post, aj huffington. okrem toho liveleak viackrat tyzdenne. citam economist a FA. z ruskych Kommersant a RT...akože fakt nežijem z toho čo napíše Nko, hlavne teda ak ide o zahraničnú politiku, čo je vaša hlavná doména. Dúfam, že poznáš aspoň polovicu tých novín. A nejde mi o to sa tu nejako vystatovať, len sa snažím ilustrovať, že to neni o tom, kto číta a nečíta N

Katziano | 22.02.2015 20:35 0

Keby sme tie médiá skúmali vzorcom : follow the money, asi by sa ta rôznorodosť veľmi rýchlo zúžila na pár táborov. A to že veľká časť spomínaných médií nedokáže do hĺbky o takom liečení rakoviny, TTIP, očkovaní , odoberaní detí a pod. môže poukazovať na primárne záujmy ich majiteľov.

marek | 20.02.2015 12:31 0

nepride - zavola :D

a potom spadne signal

ttf | 20.02.2015 13:18 1

Sid, ak mas pocas dna trochu volnej mozgovej kapacity, aby si trochu popremyslal ako funguje tato planeta, tak sam zistis ci rozmyslas sam, alebo za teba rozmysla hnojka.

andrej-kraner | 21.02.2015 17:42 0

Sid Vicious pošli pravé meno, čislo a ja ťa z toho tvojho ďaleka, vrámci SR doveziem do BB, keď chceš tak silno diskutovať,oponovať a hlavne argumentovať. Okej?
Andrej

Sid Vicious | 21.02.2015 23:12 0

hovorím, že som v Glasgowe, fakt sa sem netrep autom. nechápem furt, prečo je také strašne dôležité, aby som bol fyzicky prítomný v SV, začína to už byť divné.

raskal | 21.02.2015 21:11 1

Sid, a ty prečo nejdeš do Iraku alebo Afganistanu, veď tamUS armáda zaviedla demokraciu a mier, môžeš tam slobodne chodiť po uliciach, nie su tam žiadny samovražedný atentátnici, školy, škôlky a nemocnice na stopercent fungujú, ľudia sú maximálne spokojný a hlavne milujú Američanov a ich spojencov ktorý im priniesly nebývaly pokrok a blahobyt.....

Sid Vicious | 21.02.2015 23:09 0

no, ako kde, ale zrovna dobré to tam nie je, čo si budeme hovoriť...Myslel som to, že keď tak ochotne preberáte Huďove vedomosti, musíte považovať Sovietsky zväz, pardon, Rusko, za tú najlepšiu alternatívu. Tam stopercentne nevládnu Sionisti, je tam absolútna sloboda prejavu, vysoká životná úroveň, spravodlivé súdy, efektívne úrady, transparentnosť, a najmä žiaden projekt N...

Katziano | 22.02.2015 20:12 0

Toale Huďo nikdy netvrdil.Teda aspoň s tých jeho dialógov ktoré som počul. Ani ja si nemyslím že by sme sa mali orientovať na Rusov. Ale tiež odmietam teóriu Ruského imperializmu zatiaľ čo sa podrobujeme tomu Americkému. A takisto ma nikto nepresvedčí o tom že žijem v civilizovanej spoločnosti v ktorej je jedna z hlavných priorít ekonomický Darvinizmus.

Sid Vicious | 23.02.2015 16:20 0

Ja furt nechápem, kde vidíte to podrobovanie sa nejakému americkému imperializmu. Máme tu slobodné voľby, nikto tu nikoho nezatvára za názory, máme slobodu podnikania, médii...ani jedno z toho v Rusku nie je. A ak toto je ten strašný americký imperializmus, tak sa mu podrobím, hoci stále neviem, čo to znamená, ani vypočutie desiatich informačných vojen nepomohlo

Katziano | 23.02.2015 17:18 0

Na margo tej slobody prejavu. Zrovna dnešný článok na hlavných správach: http://www.hlavnespravy.sk/prva-sankcia-v-cesku-sud-pokutoval-medium-za-diskusny-prispevok-pod-internetovym-clankom/560519
Až by sim mal chuť argumentovať tým že je to hanobenie rasy tak si pozri nejaké tie karikatúry od Charlie Hebdo,lebo to čo tam oni predvádzajú je vrchol slobody prejavu a vôbec nie znevažovanie niečej viery. Ten imperializmus uvidíš až v plnej miere TTIP. Aby si mal aspoň slabú predstavu o tom aká je v US potravinová a obchodná politika: https://www.youtube.com/watch?v=94PBFb6fx88
Alebo ako to je vlastne s tým neobmedzeným rastom a ekológiou.https://www.youtube.com/watch?v=BN2OZMl6p4U
Pokiaľ Ťa to samozrejme nevyľaká až tak že to tvoje ego označí za konšpiračný výmysel a opäť sa ponoríš do svojej konformity a ilúzie dokonalého sveta. To je hranica ktorú drvivá väčšina ľudí ako ja musela prekonať a v prvom rade sa postaviť vlastnému strachu. A to je niečo čo ľudom ako ty ja nedokážem vysvetliť pokiaľ to sami neprežijú.

Sid Vicious | 23.02.2015 18:28 0

tak neviem či je zrovna znakom slobody prejavu že niekto môže písať veci typu ( "Ten cikorek by potřeboval pořádně přes hubu a hlavně pracovat - krumpáčem do bezvědomí" či "Já bych ho hrozně rád také pohladil - okovanou botou do zadku")...a Charlie Hebdo by rozhodne v iných krajinách ako Francúzsko nemohlo fungovať, to je o ich prístupe k slobode tlače. neviem, čo to má s týmto...
Hej, všetci zomrieme z geneticky modifikovaných potravín, tých pár, čo zostane plodných, bude mať trojhlavé deti. To nie je o "konformite dokonalého sveta", ale o triezvom pohľade na svet, ktorý si môžež zachovať iba ak prijímaš informácie z viacerých strán a vytváraš si nejaký postoj. aspoň tak to mám ja. A nie, naozaj si nemyslím, že vydávať klamstvá a dezinformácie za alternatívu je ehm, slušné.

Katziano | 23.02.2015 17:18 0

Na margo tej slobody prejavu. Zrovna dnešný článok na hlavných správach: http://www.hlavnespravy.sk/prva-sankcia-v-cesku-sud-pokutoval-medium-za-diskusny-prispevok-pod-internetovym-clankom/560519
Až by sim mal chuť argumentovať tým že je to hanobenie rasy tak si pozri nejaké tie karikatúry od Charlie Hebdo,lebo to čo tam oni predvádzajú je vrchol slobody prejavu a vôbec nie znevažovanie niečej viery. Ten imperializmus uvidíš až v plnej miere TTIP. Aby si mal aspoň slabú predstavu o tom aká je v US potravinová a obchodná politika: https://www.youtube.com/watch?v=94PBFb6fx88
Alebo ako to je vlastne s tým neobmedzeným rastom a ekológiou.https://www.youtube.com/watch?v=BN2OZMl6p4U
Pokiaľ Ťa to samozrejme nevyľaká až tak že to tvoje ego označí za konšpiračný výmysel a opäť sa ponoríš do svojej konformity a ilúzie dokonalého sveta. To je hranica ktorú drvivá väčšina ľudí ako ja musela prekonať a v prvom rade sa postaviť vlastnému strachu. A to je niečo čo ľudom ako ty ja nedokážem vysvetliť pokiaľ to sami neprežijú.

Tykva Bukvatyr | 23.02.2015 11:30 0

Tvoj príspevok som dal preveriť na demagog.sk. Výsledok: 100 % lož.

Marcelino | 20.02.2015 00:35 1

S týmto idielogickým odpadom, bez štipky sebareflexie nemá ani význam diskutovať. Prišli, položili urážlivé otázky a počas odpovede odišli. A to, že ešte klamali, že vraciam vám vaše vstupné, to svedčí o ich nízkej intelektuálne vybavenosti.

vrch | 20.02.2015 06:49 1

https://www.facebook.com/video.php?v=10203462091303332 - tu je krátke video z ich vystúpenia.

PS: Nahrávajte si tie diskusie podľa tohto formátu: http://youtu.be/GYzjiXaPQFQ

jeMiZle | 20.02.2015 10:47 -1

Neviem, ako vy, ale ja na tom videu vidim zle zorganizovanu diskusiu, kde nie su dane jasne pravidla. Jedine pravidlo, ktore som si na tomto videu vsimla je, ze vas vazeny pan Rostas moze v ktoromkolvek momente zasiahnut, odobrat mikrofony tym, co s nim nesuhlasia a zacat na nich kricat svoje obvinenia. Ti tam zrejme podla vas mali ostat ticho stat, toto osocovanie tisko pocuvat a nekriticky prikyvovat, tak ako to robi vacsina ostatnych v miestnosti? Je mi z vas zle.

juraj | 20.02.2015 14:05 1

Súhlas. Bolo tam hodne mladých, aj starších ľudí a tí reagovali dosť emotívne a moc sa mi to nepáči.

Otázka znie, ako moderovať tak povediac krčmovú diskusiu, ktorá nastala potom, ako ľudia N začali osočovať ľudí ZaV... ? Po Slovensky? T.j. doniesť si tam 130kg valacha s hlasom obra a umravňovať? Alebo mlčať a nechať si prepadnúť možno hodinu svojho času výlevom hostí? Neviem...

Čo by iste zabralo a je X dôkazov, že táto možnosť bola viacnásobne ponúknutá, je prijať pozvanie do diskusie, sadnúť si za stôl a tam vzniesť námietky. A nech sa tam aj hryzú ... :D ale bude to fér kuca-paca. Toto je scenár Lučenec, len v bledomodrom a samozrejme tentokrát s túžbou pomstiť sa za neúspech.

Z čoho ale skutočne musí byť obyčajnému človeku zle, je táto diskusia:
http://www.zemavek.sk/articles/view/o-ruskej-nohe-v-ukrajinskych-dverach-a-o-tom-ze-vstupujeme-do-noveho-sveta

PS: darujem 4 karate knihy F.Šebeja, zle sa mi na ne pozerá v knižnici s tým menom na obale :)

lp | 20.02.2015 14:06 0

no kultura na jednej i druhej strane
debaklom by som to nenazval

lp | 20.02.2015 14:08 0

no kultura na jednej i druhej strane
debaklom by som to nenazval

Argo | 20.02.2015 09:45 3

Je o naozaj veľmi jednoduché: stačí sa sústrediť nie na to, čo kto hovorí, ale kto čo robí. No a "páni provokatéri" svojím konaním hovorili jasnou rečou...:) Ale nemám im to za zlé. Zdiskreditovali sami seba, čo je vlastne bod k dobru. A konečne nabrali odvahu prísť. Samé pozitíva.

Katziano | 20.02.2015 19:42 1

Bolo tam určite veľa emócií na oboch stranách, kde akákoľvek argumentácia strácala význam. Obávam sa ,že tento súboj nemal víťaza. Aj keď fandím zem a veku.

Argo | 21.02.2015 16:26 1

Čiastočne súhlasím - ľudia zo ZaV si to tam s nimi mohli vybaviť aj elegantnejšie . No spôsob, akým sa tá "partička provokatérov" už od začiatku správala, bola predsa len o nejakú tú triedu nižšie... A vôbec, čo tam vlastne robili, ak im ZaV údajne nestojí ani za povšimnutie? Ako ich má potom spoločnosť brať vážne, keď jedno hovoria a druhé robia? Takže tá "remíza" mi nepríde zas až tak jednoznačná.

Katziano | 22.02.2015 20:02 0

Z toho videa usudzujem, že majstri z projektu N sú dosť citlivý na svojich financovateľov, predpokladám že majú už asi pochybnosti o ich čestných pohnútkach. Z útoku sa stal útek.
http://sk.wikipedia.org/wiki/Sympatick%C3%BD_nervov%C3%BD_syst%C3%A9m
To mohol T.I. Rostas využiť keby na nich aj Huďom nevyletel. Ale asi by som reagoval rovnako.

Argo | 23.02.2015 11:05 0

Nejak tak. Bolo to viac menej prvý krát, čo sa takto "zoči-voči" stretli (ak sa nemýlim), takže nervozita panovala na oboch stranách. Nabudúce už ich určite odpinkajú z väčším nadhľadom. Od ľudí z projektu N nemožno ale čakať, že sa posunú ďalej, že podstúpia skutočnú face to face diskusiu. Na to nemajú argumenty ani odvahu, a teda ani dôvod, práve naopak. A teda s nimi by som už viac nestráca energiu, a venoval sa radšej užitočnejším veciam. Pekne túto myšlienku - aj keď trocha "expresívne" - vyjadruje táto pieseň: https://www.youtube.com/watch?v=g2IXnCAdXV0

jeMiZle | 20.02.2015 10:32 -2

Ano. Diskusia je, ked zoberiete spoludiskutujucim mikrofony a kricite na nich vase obvinenia, samozrejme im nedovolite reagovat. Tak ma vyzerat kazda spravna diskusia. Gratulujem.

ttf | 20.02.2015 13:14 4

Tak ak som spravne pochopil. Program diskusie mal byt medzi ucastnikmi(ludia) a hostami(zem a vek). No ale niektori z ucastnikov(dennik N) nedovolili hostom ani zapocat diskusiu a hned zacali skakat do reci. Ked sa nevedia spravat a pockat chvilu, kym dohovoria hostia, tak aj ja by som im ukazal kde su dvere.

Dovolim si napisat strucny navod na slusne diskutovanie pre proamerickych zastupcov dennika N:

Ak maju proamericki zastupci dennika N otazky a pripomienky, a zaroven nevydrzia s nervami hned na zaciatku, nech si ich zapisu napriklad do zapisnika, vsetky slova, vsetky vety, na ktore chcu reagovat na hosti. A hned ako sa mikrofon da ucastnikom, kludne nech sa prihlasia a bod po bode, ako maju svoje pripomienky zapisane v zapisniku, nech sa pytaju. Keby skakali do mna a ja este ani len neotvorim diskusiu, tak reagujem rovnako. Keby takto tupo reagovali na sude, sudca ich necha vyviest zo sudnej siene. Takto diskutuju neadertalci. Diskuter ktory sa chce kamsi pohnut, vzdy pocka kym dohovori druha strana a potom ma slovo on. A naopak. Nie je k tomu co viac dodat.

jabroni | 20.02.2015 20:40 1

no darmo, predajnosť SME klesá ku dnu, s printovou verziou N to nevyzerá ružovo, do toho ste prišli vy a SV, kradnete im chleba, snáď si nemyslíte, že sa s vami oň nepobijú!

jufo | 20.02.2015 20:46 1

Dennik N vymazavaju a blokuju diskusie ako to dlhe roky robili a robia ich predchodcovia SMEtiari :-( ... aspon im do toho protivladneho a protiruskeho osierania nikto nekafre a ich clanky, spravodajstvo a diskusie vyzeraju ako nekonecny modry grcanec, cize nula bodov :-( ...

wu wej | 21.02.2015 07:19 1

Hentí nešťastní provokatéri to sú horšie jak komunisti, s urputnou ideologickej nenávisťou napádajú nositelov myšlienok ktorí nie sú v súlade s vytýčenou oficiálnou propagandou,žiadne argumenty len utoky add hominem to sú tí snaživí sväzáčikovia novodobej totality,im dať do rúk moc tak všetci "konšpirátori" by skončili vo vykonštruovaných monsterprocesoch.

bone a part | 27.02.2015 22:53 0

zem a vek , stalo sa nieco s mojim prispevkom ? nepresiel cenzurou ? uz druhykrat mam pocit , ze aj u vas je okliesteny censor . i'd like you to prove mi wrong .

magdala | 28.02.2015 11:15 0

Mne sa tu stava len to, ze kym dopisem komentar som uz odhlasena. Tak sa znovu prihlasim v druhom okne a v prvom komentar odoslem. Ale mozno vy mate iny problem.

posledny | 28.02.2015 21:42 0

To nie je cenzor ale time out, ktory Ta automaticky odhlasi.
Ja to robim tak, ze napisem prispevok vo Worde, no a potom sa prihlasim, skopirujem a odoslem.

Pre pridávanie komentárov a reagovanie na ne sa prihláste alebo zaregistrujte.